W wydaniu „Diabetyku” nr 5/2014 ukazał się artykuł Alicji Szewczyk pt. „Edukacja diabetologiczna w Polsce – praktyka zawodowa”. Przewodnicząca PFED przedstawia w dużym skrócie najistotniejsze zagadnienia związane z edukacją terapeutyczną w diabetologii – od konstatacji, że niedostateczna świadomość społeczeństwa na temat choroby sprzyja szerzeniu się jej, poprzez przytoczenie międzynarodowych kryteriów dobrej edukacji, aż po opis działań na rzecz edukacji terapeutycznej w Polsce i – dla porównania – w Wielkiej Brytanii (program DESMOND).
Dają do myślenia dane statystyczne dotyczące kształcenia edukatorów (pochodzą z CKPPiP). Autorka mocno artykułuje postulat, że usługa edukacyjna powinna stać się „odrębnym świadczeniem kontraktowanym przez NFZ”.
Dają do myślenia dane statystyczne dotyczące kształcenia edukatorów (pochodzą z CKPPiP). Autorka mocno artykułuje postulat, że usługa edukacyjna powinna stać się „odrębnym świadczeniem kontraktowanym przez NFZ”.
Artykuł do pobrania:
Edukacja diabetologiczna w Polsce – praktyka zawodowa |