ACBiR to Akredytowane przez ICN Centrum Badania i Rozwoju Międzynarodowej Klasyfikacji Praktyki Pielęgniarskiej ICNP® przy Uniwersytecie Medycznym w Łodzi. Dorota Kilańska, dyrektor ACBiR, zapraszając do lektury 19. wydania informatora Centrum, pisze tak: „Ostatnie miesiące ubiegłego roku to intensywny czas dla e-Zdrowia w Polsce, wdrożono pilotaż e-Recepty, która staje się coraz powszechniejsza także wśród pielęgniarek (…). Przed nami wdrożenie kolejnego elektronicznego dokumentu – e-Skierowania (…). Kolejnym krokiem będzie elektroniczna dokumentacja medyczna (EDM), w tym dokumentacja pielęgniarska”.
W tym kontekście D. Kilańska przypomina, że Rada ds. ICNP® przy Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia (CSIOZ) już 10 lat temu rozpoczęła pracę nad wytycznymi kształcenia przed- i podyplomowego pielęgniarek z uwzględnieniem ICNP®, ponieważ znajomość tej klasyfikacji jest niezbędna w procesie informatyzacji. W najbliższym roku akademickim UM w Łodzi rozpoczyna realizację na kierunku pielęgniarstwo przedmiotu „E-Zdrowie. Wprowadzenie do informatyki pielęgniarskiej”. Natomiast Fundacja Florencja opracowała kursy przygotowujące pielęgniarki do wdrożeń IT; na różnego typu szkoleniach przeszkolono już ok. 2 tys. pielęgniarek. Można więc mieć nadzieję, że w nieodległym czasie także w Polsce, jak w Kanadzie czy USA, pielęgniarki będą odgrywać dużą rolę w rozwoju systemów informatycznych: będą tworzyć oprogramowanie, promować produkty informatyczne, ośmielać kolegów do rozwiązań IT i uczyć pacjentów korzystania z aplikacji przydatnych w zarządzaniu zdrowiem. Pielęgniarki są mostem pomiędzy pacjentem a technologią, stąd przygotowanie ich do tej roli jest kluczowe.
Informacja nr 19/2019 jest dostępna na:
http://pielegniarstwo.umed.lodz.pl/wp-content/uploads/2019/03/ACBiR-informacja-z-prac-nr-19_2019-2.pdf
W tym kontekście D. Kilańska przypomina, że Rada ds. ICNP® przy Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia (CSIOZ) już 10 lat temu rozpoczęła pracę nad wytycznymi kształcenia przed- i podyplomowego pielęgniarek z uwzględnieniem ICNP®, ponieważ znajomość tej klasyfikacji jest niezbędna w procesie informatyzacji. W najbliższym roku akademickim UM w Łodzi rozpoczyna realizację na kierunku pielęgniarstwo przedmiotu „E-Zdrowie. Wprowadzenie do informatyki pielęgniarskiej”. Natomiast Fundacja Florencja opracowała kursy przygotowujące pielęgniarki do wdrożeń IT; na różnego typu szkoleniach przeszkolono już ok. 2 tys. pielęgniarek. Można więc mieć nadzieję, że w nieodległym czasie także w Polsce, jak w Kanadzie czy USA, pielęgniarki będą odgrywać dużą rolę w rozwoju systemów informatycznych: będą tworzyć oprogramowanie, promować produkty informatyczne, ośmielać kolegów do rozwiązań IT i uczyć pacjentów korzystania z aplikacji przydatnych w zarządzaniu zdrowiem. Pielęgniarki są mostem pomiędzy pacjentem a technologią, stąd przygotowanie ich do tej roli jest kluczowe.
Informacja nr 19/2019 jest dostępna na:
http://pielegniarstwo.umed.lodz.pl/wp-content/uploads/2019/03/ACBiR-informacja-z-prac-nr-19_2019-2.pdf