W lutowym wydaniu „Diabetyka” X Jubileuszowej Konferencji PFED poświęcono aż dwa materiały. W relacji z konferencji podkreślono, że głównym jej tematem była perspektywa wykorzystania edukacji terapeutycznej jako narzędzia pracy zespołowej. Jak zauważono, PFED od 10 lat walczy o to, aby edukacja pacjenta z cukrzycą została włączona do koszyka świadczeń zdrowotnych. Pielęgniarki edukują pacjentów, poświęcają na to dużo czasu, ale ich praca nie jest dokumentowana ani rozliczana. W artykule został omówiony wykład dr Ken Strauss z Belgii pt. „Kluczowe rekomendacje w technice iniekcji insuliny po badaniu FITTER 2015”. Magazyn zamieścił też obszerny wywiad z Alicją Szewczyk, Rozmowa dotyczyła wyzwań stojących przed PFED oraz edukacji pacjentów i personelu medycznego. Ważny cytat: „Program edukacji powinien być uzgodniony z pacjentem – ale i z pozostałymi członkami zespołu terapeutycznego, a zwłaszcza z prowadzącym lekarzem. A więc czy to w poradni diabetologicznej, czy w przychodni POZ pielęgniarka powinna wspierać działania lekarza zgodnie ze swoimi kompetencjami, w ramach racjonalnego podziału zadań. Tak to działa w wielu krajach Europy”.
![]()
| ![]()
|