Strefa Członkowska
PFED
  • PFED
    • O nas
    • Ludzie
    • Cele
    • Działania
    • Statut
  • Aktualności
  • Edukacja
    • Kursy, szkolenia, konferencje
    • Materiały PFED
    • Przydatne linki
  • Kontakt
    • Adresy, telefony
    • Dołącz do nas

O dialogu lekarzy i pacjentów podczas HCC w Katowicach

17/3/2016

 
Na Kongresie Wyzwań Zdrowotnych (Health Challenges Congress, Katowice 18-20 lutego 2016 r.) odbyła się sesja „Konsultacje w medycynie”. Z wypowiedzi jej uczestników wypływał następujący wniosek: gdyby pozwolono pacjentom na większe zaangażowanie się w relacjach z lekarzami, wtedy zostałaby doceniona profilaktyka i edukacja zdrowotna, byłoby mniej amputacji stopy cukrzycowej, niedoszacowanej czy pominiętej rehabilitacji w kardiologii. Z analiz RPP wynika, że problemem dla pacjentów jest koordynacja opieki i informacja. Umiejętność poruszania się w systemie jest kluczowa: bez informacji jak uzyskać świadczenia, prawo do tych świadczeń pozostaje martwe. Relacje z personelem medycznym są dla pacjenta trudne, organizacje pacjentów są postrzegane jako roszczeniowe, a w polityce zdrowotnej widoczna jest obawa, że spełnienie oczekiwań pacjentów to koszty dla państwa. W relacji lekarz-pacjent dominuje paternalizm; pozycja i zaangażowanie pacjenta w tej relacji (empowerment) jest słabe.

Więcej na portalu rynekzdrowia.pl:
http://www.rynekzdrowia.pl/Finanse-i-zarzadzanie/Czas-by-i-lekarze-i-pacjenci-dostrzegli-korzysci-dialogu,159880,1.html

Comments are closed.
Opieka merytoryczna
Alicja Szewczyk
Opieka graficzna i administracja
Olgierd Skibski

UWAGA! Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za pomocą cookies wykorzystywane są głównie w celach statystycznych. Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. Zamknij ostrzeżenie