Druga konferencja z cyklu „Komunikacja w medycynie” odbędzie się w dniach 27–28 października 2017 r. na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Konferencję organizują stowarzyszenia zajmujące się komunikacją, stąd ujęcie zagadnienia w kategoriach medycznych, klinicznych, a nawet filologicznych. Obrady będą się toczyć w następujących sesjach tematycznych: *medyczne, psychologiczne, socjologiczne, językowe i prawne aspekty rozmowy z pacjentem; *perspektywy rozwoju medycyny narracyjnej w Polsce; *kompetencje zdrowotne (ang. health literacy) Polaków; *metody nauczania komunikacji w uczelniach medycznych. Od komunikacji z pacjentem zależy jakość opieki. Pacjent. aby zapamiętać zalecenia lekarza i ich przestrzegać, musi je przede wszystkim rozumieć. Musi też mieć szansę zadać pytanie i rozwiać wątpliwości. Zostało potwierdzone naukowo, że im lepsza komunikacja, tym większa skuteczność leczenia. Wiedzą o tym dobrze pielęgniarki, których jedną z głównych zawodowych funkcji jest edukacja terapeutyczna – bazująca na dobrej komunikacji z pacjentem.
Więcej:
http://komunikacjawmedycynie.wum.edu.pl/
http://www.rynekaptek.pl/marketing-i-zarzadzanie/komunikacja-w-medycynie-jesli-pacjent-rozumie-lekarza-ma-szanse-zadac-pytanie,22577.html
Więcej:
http://komunikacjawmedycynie.wum.edu.pl/
http://www.rynekaptek.pl/marketing-i-zarzadzanie/komunikacja-w-medycynie-jesli-pacjent-rozumie-lekarza-ma-szanse-zadac-pytanie,22577.html