
W polskich miastach pojawiły plakaty laureatów konkursu „Jedz ostrożnie”, organizowanego przez Galerię Plakatu AMS. Kampania „Jedz ostrożnie” miała na celu zwrócenie uwagi na znaczenie zdrowego stylu życia, zachęcenie do zmian nawyków żywieniowych. Uczestnicy konkursu mieli zaprojektować plakat na temat zdrowego odżywiania. „Chcieliśmy uświadomić, jak istotne jest zdrowe jedzenie i sprowokować do zmiany kulinarnych przyzwyczajeń”, mówią organizatorzy.
Część ekspertów raczej negatywnie oceniła akcję i nagrodzone plakaty: że stygmatyzują i wpędzają w kompleksy osoby z zaburzeniami odżywiania; że nie spełniają funkcji edukacyjnej. Inni, zastrzegając, że byłoby celowe, gdyby w definiowaniu celów kampanii społecznej uczestniczyli naukowcy, doceniają nie tylko walory artystyczne plakatów, lecz również to, że odwołują się do emocji. Jak zauważył K. Radziwiłł (były minister zdrowia), mimo przekazywania od dziesiątków lat rzetelnej informacji na temat zachowań prozdrowotnych przestrzeganie zasad zdrowego stylu życia nadal pozostawia wiele do życzenia. Potrzebne są skuteczne metody dotarcia do świadomości i zmiany postaw. Jedną z nich, obok propagowania wiedzy, jest oddziaływanie na emocje, kształtowanie mody, co wymaga użycia niekonwencjonalnych, czasem szokujących środków. Kampania „Jedz ostrożnie” z pewnością jest kontrowersyjna, ale widać, że potrzebna, skoro zapoczątkowała tak burzliwą debatę publiczną.
Więcej:
https://www.termedia.pl/mz/-Jedz-ostroznie-to-dobra-kampania-,32828.html
Część ekspertów raczej negatywnie oceniła akcję i nagrodzone plakaty: że stygmatyzują i wpędzają w kompleksy osoby z zaburzeniami odżywiania; że nie spełniają funkcji edukacyjnej. Inni, zastrzegając, że byłoby celowe, gdyby w definiowaniu celów kampanii społecznej uczestniczyli naukowcy, doceniają nie tylko walory artystyczne plakatów, lecz również to, że odwołują się do emocji. Jak zauważył K. Radziwiłł (były minister zdrowia), mimo przekazywania od dziesiątków lat rzetelnej informacji na temat zachowań prozdrowotnych przestrzeganie zasad zdrowego stylu życia nadal pozostawia wiele do życzenia. Potrzebne są skuteczne metody dotarcia do świadomości i zmiany postaw. Jedną z nich, obok propagowania wiedzy, jest oddziaływanie na emocje, kształtowanie mody, co wymaga użycia niekonwencjonalnych, czasem szokujących środków. Kampania „Jedz ostrożnie” z pewnością jest kontrowersyjna, ale widać, że potrzebna, skoro zapoczątkowała tak burzliwą debatę publiczną.
Więcej:
https://www.termedia.pl/mz/-Jedz-ostroznie-to-dobra-kampania-,32828.html