
Ciekawy artykuł na portalu rynekzdrowia.pl. Poniżej krótkie streszczenie.
Wiedza o zdrowiu przekazywana przez media i w ramach akcji społecznych jest niewystarczająca. Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec wystąpił do ministrów zdrowia i edukacji narodowej z postulatem wprowadzenia do szkół przedmiotu ‘wiedza o zdrowiu’. Powinien on obejmować informacje z zakresu zdrowia publicznego, funkcjonowania systemu ochrony zdrowia, medycyny, dietetyki i prawa. Postulat jest zgodny z rekomendacjami wypracowanymi w trakcie debaty ''Wspólnie dla Zdrowia'' i spotkał się z poparciem NIZP-PZH, Federacji Pacjentów Polskich i przedstawicieli Wydziału Nauk o Zdrowiu UM.
Jak wiadomo, w Polsce programy prozdrowotne realizują samorządy, ale z różnych przyczyn często są w niedostatecznie zaangażowane w te działania. Wprowadzenie przedmiotu szkolnego o zdrowiu daje uniwersalny przekaz, który dotrze do wszystkich młodych ludzi w cyklu kształcenia. To skuteczny sposób budowania poczucia współodpowiedzialności za swoje zdrowie – strategia stosowana w wielu krajach świata. Warto, by lekcje prowadzili fachowcy, czyli np. absolwenci kierunku zdrowie publiczne.
http://www.rynekzdrowia.pl/Polityka-zdrowotna/Wiedza-o-zdrowiu-wazna-jak-matematyka-czy-zostanie-przedmiotem-szkolnym,197587,14.html
http://www.rynekzdrowia.pl/Polityka-zdrowotna/Rzecznik-Praw-Pacjenta-postuluje-wprowadzenie-przedmiotu-wiedza-o-zdrowiu,196970,14.html
Wiedza o zdrowiu przekazywana przez media i w ramach akcji społecznych jest niewystarczająca. Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec wystąpił do ministrów zdrowia i edukacji narodowej z postulatem wprowadzenia do szkół przedmiotu ‘wiedza o zdrowiu’. Powinien on obejmować informacje z zakresu zdrowia publicznego, funkcjonowania systemu ochrony zdrowia, medycyny, dietetyki i prawa. Postulat jest zgodny z rekomendacjami wypracowanymi w trakcie debaty ''Wspólnie dla Zdrowia'' i spotkał się z poparciem NIZP-PZH, Federacji Pacjentów Polskich i przedstawicieli Wydziału Nauk o Zdrowiu UM.
Jak wiadomo, w Polsce programy prozdrowotne realizują samorządy, ale z różnych przyczyn często są w niedostatecznie zaangażowane w te działania. Wprowadzenie przedmiotu szkolnego o zdrowiu daje uniwersalny przekaz, który dotrze do wszystkich młodych ludzi w cyklu kształcenia. To skuteczny sposób budowania poczucia współodpowiedzialności za swoje zdrowie – strategia stosowana w wielu krajach świata. Warto, by lekcje prowadzili fachowcy, czyli np. absolwenci kierunku zdrowie publiczne.
http://www.rynekzdrowia.pl/Polityka-zdrowotna/Wiedza-o-zdrowiu-wazna-jak-matematyka-czy-zostanie-przedmiotem-szkolnym,197587,14.html
http://www.rynekzdrowia.pl/Polityka-zdrowotna/Rzecznik-Praw-Pacjenta-postuluje-wprowadzenie-przedmiotu-wiedza-o-zdrowiu,196970,14.html